zondag 4 september 2016

Op bezoek in Roundhill, trailer inladen en een nieuwe bbq

Vandaag zou het plan zijn om een keer mee te doen met golfen, want Arnold heeft dat vandaag gepland na het ophalen van de trailer, die bij zijn zus geparkeerd staat. Het achter de truck hangen van de trailer heb ik gefilmd, was fascinerend om te zien. Het filmpje volgt hierbij (even klikken)




Meteen de trailer voor het eerst van binnen gezien, een prachtig ding met veel ruimte inclusief twee aparte slaapkamers. Het plan om te gaan golfen ging niet door, want Ria stelde voor eerst ergens echte espresso of capuccinno te drinken en daarna naar Roundhill te gaan naar de plaats waar Ria en Arnold voorheen woonden, voordat ze verhuisden naar Camrose. De echte espresso dronk ik bij de Starbucks, niet echt een plek, waar je verwacht echte capuccinno te kunnen krijgen, maar de kwaliteit viel mee.
Daarna kreeg Ria plotseling honger, het was lunchtime en dus zaten we ineens bij de KFC, een plek, waar ik normaliter in Nederland met een grote boog omheen zou rijden, maar het viel mee. En dus zat ik aan de "chicken" en "fries" om half een, kip en patat. Niet teveel, dus het was te doen.

Daarna dus naar Roundhill, waar Ria met trots haar "oude stek"  liet zien, een veel groter stuk grond, dus ik kan mij voorstellen, dat Arnold en zij daar met enige heimwee naar terugkijken. Voor mij was Roundhill een "gat", ik zou er niet kunnen wennen. We troffen toevallig een "occasionshow" `daar en ik heb er flink wat gefilmd, dus dat zal ik wellicht  later eens op de weblog plaatsen. 


Teruggekomen in Camrose hebben we flink wat spullen in de trailer gezet, met name de vriezer en de koelkast behoorlijk gevuld, zodat we voorlopig vooruit kunnen.

Straks gaan we bbq-en bij Farrah en Ryan, schoondochter en zoon van Ria en Arnold. Zij wonen hier om de hoek, hoop, dat ik nu niet weer om 21.15 in slaap val. Was weer enorm gezellig, lekker vlees en alles wat er bij hoort.


Bryan (rechts), schoonzoon van Ria en Arnold in gesprek met een vriend

Farrah, dochter

Arnold met dochter Farrah

Gasten in de huiskamer van Farrah
Na de bbq gingen Ria en ik nog even kijken bij het werk van zoon Jason, die verantwoordelijk is voor het onderhoud van een aantal sportcomplexen. Wij bezochten de "icerink" in Camrose, een van de drie eigenlijk, waar hij net zou beginnen aan het schoonschrapen van de ijsbaan met een soort Zamboni. Leuk om dat proces een keer van dichtbij te zien. En passant vertelde hij, dat er honderden ijsbanen zijn in Canada waar ijshockey nu eenmaal de meest populaire sport is naast baseball.



 

4 opmerkingen:

  1. Daar was onze caravan maar een hokje bij prachtig.Jij krijgt een vakantie om nooit meer te vergeten.Genieten dus ervan liefs van ons en groetjes aan de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een caravan dat wordt genieten .Schitterend en de frys wen je ook wel aan .niet te veel hoor anders kan je niet meer door je eigen deur.Ria is een ondernemend figuurtje he dat dacht ik wel .Wat een luxe he jullie,gaan ervan genieten, en wij genieten mee van de prachtige foto, s .hartelijke groeten van ons beide.hhel mooie reis en we kijken uit naar de volgende blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. frys? Oh, je bedoelt "fries"? En dat voor een Nieuw Zeelandse........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, van die chips/chickens and fries moet je absoluut niet teveel eten!

    BeantwoordenVerwijderen