vrijdag 23 september 2016

Laatste dag in Camrose en op weg naar Toronto

De laatste dag in Camrose werd ingevuld met: inpakken, inchecken, bezoek aan het Camrose museum en een "dinner in het Steak House" .
Inchecken lukte vrij gemakkelijk via internet, ik kon nog wijzigen van de aangeboden stoel 17B naar 4B, voordeel is, dat je dan meer voorin zit, is makkelijker met in- en uitstappen. Inpakken viel mee, ik had verwacht te weinig ruimte te hebben voor de kadootjes, maar dat viel mee, want de fietstas voor Ria maakte immers geen deel meer uit van de bagage.
Daarna met Ria naar het Camrose Museum geweest: boeiende verzameling van informatie over de geschiedenis van dit stadje. Met een echte school en een echte kerk alsmede een brandweergarage.


het Camrose museum





's Avonds gingen we buiten de deur eten, bij een goed steak house. Daarbij werden we vergezeld door Jason, de zoon van Ria en Arnold.


Met Ria, Arnold en Jason aan de steak


Om half tien  in de avond vertrokken we naar Edmonton. Ruim op tijd waren we bij de luchthaven, waar het uiteindelijke boarden om 00.15 plaatsvond. Toen ik, na het afscheid van Ria en Arnold door de dounaecontrole en bijna door de "slurf" heen was en aanstalten maakte om het vliegtuig in te stappen, merkte ik tot mijn schrik, dat ik mijn fotocamera had vergeten mee te nemen. Snel dus weer terug naar de wachtruimte en gtelukkig lag mijn camera daar nog.....
Ik had overigens verwacht tijdens de nachtvlucht naar Toronto wat te kunne slapen, maar dat viel tegen, erg comfortabel zij  die stoelen in een vliegtuig tenslotte niet. 
Om 06.10 landden we in Toronto, waar Marijcke Klaver mij opwachtte voor de volgende kennismaking met het prachtige land Canada. 

Maar eerst wil ik ook hier Ria en Arnold bedanken voor de geweldige manier waarop zij mij ontvangen hebben en begeleid door een prachtig deel van Canada. Veel gastvrijheid ontmoet zowel bij hen thuis in Camrose als onderweg in de trailer!
   
In de supermarkt

Marijcke Klaver

Aan het Lake Ontario bij een eerste wandeling

6 opmerkingen:

  1. Wat zal jij geschrokken zijn dat je je camera niet bij je had, gelukkig kon je nog terug Heel spannend wie er op je stond te wachten, dat veroorzaakte natuurlijk je nachtrust.De foto, s zijn weer geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gebrek aan nachtrust kwam gewoon door de kwaliteit van de stoelen in het vliegtuig.

      Verwijderen
    2. Gebrek aan nachtrust kwam gewoon door de kwaliteit van de stoelen in het vliegtuig.

      Verwijderen
  2. De herinnering aan dit prachtige land blijft voor altijd.
    Je blog is ontzettend goed geschreven en de foto's zijn erg mooi.
    Ik weet als geen ander hoe het voelt om daar te zijn geweest.
    Super

    BeantwoordenVerwijderen