vrijdag 16 september 2016

Naar de wineries


Op maandag stond een bezoek aan twee wineries op het programma: eerst naar Quail Gate Estate na een mooie rit langs het Okanaha Lake op weg naar de plaats Kolowna. Voor mij was het de eerste keer, dat ik een wijngaard bezocht en er zijn er heel veel hier in BC. Uiteraard mocht er geproefd worden en de Merlot was heerlijk. Maar er moest natuurlijk vooral gekocht worden: ik vond twee flessen wel genoeg. Ik moet ze voor vertrek opdrinken, want meenemen in de koffer is geen optie. Ik bood Ria en Arnold een lunch aan, de winerie had een uitmuntend restaurant, waar we als voorgerecht oesters namen.De eerste  keer in m'n leven en met de "supplies" vond ik ze nog lekker ook. Je moet ze volgens mij niet zonder toevoeging eten.

De ingang van de eerste winerie




Oesters als voorgerecht!




Daarna gingen we naar een tweede winerie, ook in de buurt van Kolowna. Deze was nog iets commerciĆ«ler dan de eerste, zijn ze natuurlijk allemaal en terecht. Maar bij de tweede moest je ook betalen voor het proeven: 8 dollars voor 4 kwart glaasjes. Ik vond het bezoek aan de wineries  indrukwekkend, vanwege de kwaliteit en de informatie. Maar kopen en mee naar huis nemen is geen echte  optie: te duur en te riskant.

De ingang van de tweede winerie

Mooie rozen vind je ook hier!



De proefbar



Mooie panoramafoto


Alvorens terug te gaan naar onze staanplaats, bezochten we nog de plaats Kolowna, althans het haventje daarvan. Terug op weg naar Penticton was er nog een stop aan de zuidkant van het Okanaha Lake, waar in Penticton een radarboot te bewonderen was. Hij vaarde niet meer, maar fungeert als een soort museum. Overigens vinden ze in Canada onze benaming "radarboot" (of is het raderboot?), hier noemt men het een "peddleboot". Deze was gebouwd in 1912.
Kolowna, de haven




Drijvende barbeque is hier ook te huur! Met parasol

De raderboot



3 opmerkingen:

  1. Een schitterend verhaal leuk zo, n winery

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Indrukwekkend deze foto, s wat een mooie plek zo aan het meer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het meest bijzondere vond ik het proeven van de oesters en de drijvende barbeque (met motortje en parasol)

    BeantwoordenVerwijderen