vrijdag 16 september 2016

Verblijf aan het Skaha Lake

Na 7 uur rijden kwamen we aan op een mooie camping aan het Skaha Lake, een kleiner maar prachtig meer onder het veel grotere Okanaha Lake. Het laatste meer was werkelijk prachtig om langs te rijden. Het leek enigzins op het Garda Meer, maar de autoweg liep rakelings langs het water. We zouden er later terugkeren op weg naar de wineries. Na de lange rit was er behoefte aan rust, dus hebben we wat eenvoudigs gegeten bij de trailer, die je nog steeds niet kunt vergelijken met een gewone camper,  want hij is gewoon veel groter: twee slaapgedeelten en een uitschuifbaar woongedeelte! Zo'n trailer wordt ook niet voor niets getrokken door een stevige truck, in dit geval  door een Ford truck met een 5.7 liter motor. Een enorme luxe zo'n truck met alles erop en erin.

Zondag gingen we naar het shoppingcentrum in Penticton om inkopen te doen. Shoppingcenters zijn hier echt groot met de onvermijdelijke Staples, Wolmart en andere bekende namen inbegrepen. En Starbucks natuurlijk, niet direct mijn favoriet overigens. Na het shoppen moest en zou er gezwommen worden. Althans dat wilde Ria, ik vond het water van dit prachtige meer te koud, 19 gr past niet bij mijn leeftijd. Ik vond bovendien het moment aangebroken om even helemaal alleen verderop rustig aan het water te zitten en na te denken wat er toch allemaal voor ingrijpende dingen zijn gepasseerd in mijn leven in het afgelopen jaar. Immers, op dezelfde datum in 2015 was ik nog met Els in Duitsland en nu, een jaar later, ben ik in Canada. Voor de eerste keer op m'n eentje. En als Volker mij dan een oude foto van Els en mij (volgt later) stuurt,  komen er, daar aan het Skaha Lake in British Columbia ineens de tranen. En ik schaam me daar geen moment voor!

's Avonds was al eerder gepland, dat we op bezoek zouden gaan bij Anton en Riekie, vrienden van Ria en Arnold uit de tijd, dat zij nog in Surrey (bij Vancouver) woonden. Waar ook Ton en Garda woonden, de broer en schoonzus van mijn neef Joop. Het werd deze zaterdagavond ongelooflijk gezellig. Twee ontzettend sympathieke mensen van 84 en 82, die over van alles wisten mee te praten, maar ook luisterden. Vooral naar Ria. Riekie had bovendien heel veel humor.  En een mantelzorgster "avant la lettre", want haar twee kunstheupen verhinderen niet,  dat ze voor Anton heel goed zorgt. Want hij is diabeet en mist inmiddels 3 tenen aan 1 voet. Pas aan het eind van ons bezoek werd duidelijk,  dat Anton zowel dvd's van AndrĂ© Rieu, Heleen Fischer als van Hansi Hihterseer houdt. Ik heb hem dvd's van Hansi beloofd. Dat ik Rieu al 13 keer op het Vrijthof heb gezien, vond hij prachtig.

Skaha Lake bij avond


De plek waar de trailer stond

Ria en Arnold op gepaste afstand



Een trailer met uitschuifbaar balkon!

Winkelcentrum, koffie drinken bij de Starbucks

Ria aan het ontbijt

Prachtig meer


2 opmerkingen:

  1. Een terras wat over de kkif hangt , maar wat een luxe een trailer met uitklapbaar balkon .Vind Ria haar hollandsche tafelkleedje wel ludiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het terras hangt niet echt over de klif, maar het is wel erg spectaculair. Er zijn trailers met 4 uitschuifbare delen, onvoorstelbaar.

    BeantwoordenVerwijderen